Tetamu Diraja (:

Asyik Malas Jerrr !


Wahai Cik Malas !!!! -_____-"





semalam lepas abis jer baca buku pengajian am aku pun tido sekejaPP!
time tuh  jam dah pukul 11.00 malam...aku start bace buku pukul 9.00 mlm...
nak dijadikan cerita.. lepas je mata nie sedap terlelap..aku pun dibawa  amaian mimpi-mimpi indah...
so sebelum aku tido tu..aku dah buat pesanan ringkas pada  akak aku..

" tolong gerak orang pukul 12.00 mlm,,orang nak study..."

so..tepat je pukul 12.00 akak aku pon datang gerak aku..
"kak anje..bagun! da pukul 12.00...study!study!"

dengan mamai-mamainye... aku bagun dan aku pegi tido balik... 
-_____-" aduishhh..... rugi giler aku..
tak menghargai masa langsung aku nie kan...!
teruk..teruk...
dah banyak kali jadi macam tu...
kalau aku tido je lepas solat isyak..jawapnye tido sampai ke pagi...
aku dah cuba nak bangun...tapi kaki,badan aku tetap melekat kat katil...
hohohoho.... (=

bile masuk je azan subuh..mula la gelabah...
 "adushhh..aku tak study malam tadi....rugi nye..."
time tu nasik dah jadi basi..tak boleh nak buat ape dah...kalu jadi bubur still boleh lagi makankan...
kalau dah basi tu...harap maklum lah kan...jawapnye..berikan kepada "CIK NAH" dan "CIK YAM" makan lerr ....

bila aku fikir-fikir balik..
aku tak boleh terus macam nie....
kalau nak berjaya kena ada usaha yang lebih....
aku pegang pada kata-kata nie...

" KEJAYAAN BOLEH DICIPTA OLEH INSAN BIASA
DENGAN USAHANYA YANG LUAR BIASA..."

so..mulai hari nie...
aku kena susun strategi...
walaupun lambat...tapi aku berusaha sedikit demi sedikit....
sekurang-kurangnye aku ada daya untuk terus berusaha...!

rasa ngeri pulak bila aku tengok kawan-kawan aku "kuat study"
rasa tercabar pun ade...
perangai mereka yang dulunya suka dok main-main dalam kelas...
dah berubah jadi senyap dan asyik dok belek buku....
siap buat discussion dengan ahli kumpulan lagi tu...
jelezzz aku!
haishh...ini tak boleh dibiarkan...aku kena jadi macam depa...
aku rasa usaha aku sikit sangat... -__-"
aku rasa macam aku tak layak digelar pelajar STPM...
rasa macam tak layak masuk universiti pon ade...
macam-macam aku rase.....

kawan-kawan aku diluar sana..
doakanlah kejayaan aku....
semoga aku mendapat result yang terbaik STPM tahun nie...
AKU NAK MASUK UNIVERSITI !

"Ya Allah..kurniakanlah semangat yang baru kedalam jiwaku agar aku lebih gigih berusaha..."





UNIVERSITI TUNGGU AKU DATANGGG !!!!