Tetamu Diraja (:

KENAPA SAYA?



KENAPA???




kenapa disetiap hari-hari saya terasa sunyi......??
kenapa saya berasa diri saya tidak lagi dihargai oleh semua orang....???
kenapa layan saya macam tu...??
kenapa setiap kali saya inginkan sesuatu...pasti tak akan dapat????
kenapa bila saya tengok seseorang...saya akan rasakan orang tu benci sangat dekat saya...??
kenapa mesti setia kerana kelebihan yang ada pada seseorang itu....dan bila hilang kelebihan itu...hilanglah juga setianya pada seseorang itu...??
kenapa saya mesti iri hati.....?
kenapa saya tak berterus-terang.....?
kenapa orang disekeliling saya sukar untuk di percayai....?
kenapa kata suka kalau hati kata benci...?
kenapa tersenyum bila hati sedang kecewa?
kenapa masih malas walau diri ingin berjaya...?
kenapa katakan susah sebelum diri mencuba dahulu...??
kenapa hati saya keras...?
kenapa saya selalu di tipu...?
kenapa orang tidak hormati saya walau saya telah hormati dia...?
kenapa bila saya berikan kejujuran...orang akan berikan saya penipuan...??
kenapa bila saya ingin berusaha...pasti banyak halangan yang timbul....?
kenapa saya macam nie??
kenapa...???
kenapa...??
kenapa...??
kenapa.....??





hilanglah daya dan kekuatan bila diri berasa disisihkan.....
hanya keluarga yang membuatkan aku bangkit semula.....
hanya cinta daripada Allah, adik-beradik dan ibu bapa aku dapat terus merasakan cinta yang hakiki .....
kerana kata-kata semangat daripada ibu bapa..aku kekal berdiri..dan teguh hadapi halangan....
kerana jiwa,kerana rasa, kerana perasaan,kerana tingkahlaku,kerana personaliti,kerana kekayaan, kerana kecantikan,kerana kelebihan,kerana kepandaian, kerana keimanan,kerana kejujuran........
manusia boleh merubah hati yang suci bersih....menjadi keruh.....
manusia boleh menjadi rakus...tanpa peduli apa-apa.....
manusia boleh bermusuhan tanpa kenal erti persaudaraan & persahabatan.....
manusia boleh merubah cinta menjadi benci untuk SELAMA-LAMANYA...........!

"FIKIR-FIKIRKAN"