Tetamu Diraja (:

MACAM-MACAM...




hushhh...penat la... -____-"
penat la.....
aku paling tak suka time cuti....
semua kerja rumah aku kena buat....
kalau tak caya tengok senarai kerja rumah yang aku kena buat...

1) sidai kain
2) kemas dapur
3) sapu ruang tamu yg besar tu...urghh..
4) ruang dalam pon kena kemas...
5) lima buah bilik aku kena sapu n kemas....hurmm..
6) basuh pinggan wajib
7) masak pasti kena punye....

kalau rumah kecik bole tahan lagi....
nie rumah aku besar la.... aku penat...penat...penat...!
mintak tolong dengan adik pun tak boleh diharap...
dia buat tak cuci..... haishhh ... -__-''
nasib baik aku nie penyabar....
kalau tak....tak tahu la apa nak jadi....
hurmm...lagi pon akukan KAKAK....
so...aku kena tunjukkan contoh yang baik kepada adik-adik aku...
waktu petang pulak...baru aku mula BELAJAR...

aku buat semua nie pun...sebab aku kesian kat mak aku....
asyik mak aku je buat kerja rumah.....
dah tak larat dah mak aku buat semua tu...
so aku kasi ruang untuk mak aku...
selalunya pagi-pagi mak aku dah ada kat luar rumah dah....
dok tengok pokok-pokok dia tanam la...
mak aku nie sangat gemar tanam pokok-pokok.....
sebab tu la kat kawasan rumah aku dipenuhi dengan pelbagai jenis pokok....
mak aku paling minat tanam pokok bunga ....
sampai kat depan rumah tu penuh dengan bunga-bunga CINTA nya....hehe..



pemandangan kat tepi rumah aku...




kat depan rumah...jalan nak masuk ke rumah aku la nie...
pokok-pokok nie smua mak aku tanam...



 pokok rambutan yang bagi aku unik akarnye....cantek...ni kat depan rumah aku....
tapi pokok nie dah kene tebang la...coz tak larat nak sapu daun nya luruh tiap-tiap hari...
menyemak kawasan rumah...



cabai burung...


lagi satu... pokok cabai burung...
memang penuh satu kawasan rumah aku....
yela...family aku semua suka makan pedas-pedas.....
tambah-tambah aku...memang minat dengan benda-benda pedas nih....
kalau makan tu...mesti kena ada sambal belacan....heheh
dah macam orang tua pulakkan....nak buat macam mana...hakikat....





hurmmm...aku pelik la....
kenapa kalau anak dara sekarang pakai kain batik...orang tengok semacam hah...!
sebagai contoh..aku la....
aku nie penggemar kain batik...
kalau duduk rumah..aku lebih suka pakai kain batik daripada pakai seluar....
nampak sopan sikit....
semalam, aku pergi melawat ke rumah baru dengan mak aku...
dekat je...tak sampai 1 kilometer...
so macam biasa...aku pakai kain batik la pergi sana...
sampai je kat situ...semua orang tengok ....
yang tak boleh tahan...dah la tengok orang macam nak makan...pastu..senyum-senyum plak tu... ayoyo...
 -___-"
so...aku pon belek-belek la kain batik yang aku pakai...kot ade yang terselak ke..terkoyak ke...mana la tahu...tapi takde pulak...okaih je...hurmm... mybe depa SAKIT kot...lantak la...
selepas beberapa jam berada disitu....
adik aku pon datang...
dia nampak je aku..terus dia cakap....fuyooo...KAIN BATIK....
nie lagi satu...macam tak pernah tengok orang pakai kain batik....
jadi aku tanya la dia...apa masalahnye dengan kain batik ni....
adik aku pon cakap....
"KAU NAMPAK CANTEK BILA PAKAI KAIN BATIK...."
hahahaha....
Tak tahan aku bila dia cakap macam tu.....aku pun TERGELAK..
macam orang kena RASUK..
yela sebelum nie aku pakai kain batik kat rumah..takde pulak dia nak puji....
 time tu jugak dia nak puji aku....
aku pun, tersipu-sipu malu la sikit...
patut la aku sampai tadi orang tengok aku...
aku tak perasan pulak aku cantek...hahaha... CANTIK KER???? oww perasan je kau nie.....
orang  chubby macam aku nie...mana la ada orang nak pandang.....hehe...(wah.. merendah diri pulak aku...)
sorry kalau entry kali nie ada unsur-unsur macam puji diri sendiri..."angkat bakul sendiri la katakan"
hehe....actually....aku sempoi je....takde la cantek sangat....takde la buruk sangat...
so aku di kategori tengah-tengah.....yuhuuu...
 okaih..sampai sini je aku nak potpet DAN melalut  ngan korang...
nanti..makin aku cerita....makin melalut-lalutlah ke lain pulak....
Okaih.....! (;