Tetamu Diraja (:

PERASAAN YANG MELAMPAU.


SAYA BORING LAH!!!


KE'BORING'AN saya semakin melampau-lampau!
adushh...booooosaaaannnnnnyeeeeee!!!!!
cuti 2 minggu nie aku tak pergi jalan mana-mana pon....
tersangat lah cemburu dengan kawan-kawan yang dapat pergi melancong merata tempat..
aku pulak dok terperuk kat dalam rumah...sampai lah cuti sekolah tamat.....
-__________-"" haishhhhh......
ade sape-sape nak ajak aku pergi jalan-jalan tak......???
aku boring gilaaaa dah nie....





aku mintak izin mak aku pergi jalan-jalan kat lumut...mak aku tak bagi....
so dok rumah la aku.....
hari nie mak aku janji nak bawak aku pergi berubat abang aku kat tanjung malim...
tapi still tak dapat ikut gak....coz semua adik-adik aku nak ikut skali la pulak...so nnt kereta tak muat la..
jadi aku kena tinggal....bye..bye...!! adushhh....
so aktiviti aku kat rumah adalah tidor,internet,tngok tv,makan,pusing keliling rumah tengok pokok......
-_______-"
tersangat lah bosan yerrrr!!






tahun depan kalau ada rezeki....
nak je aku ajak mak dan ayah aku melancong luar negara....hahaha!
pergi korea ker...peranchis ker....london...australia...jepun....
dan  tempat yang paling aku nak pergi sangat-sangat mekah!
pastu melawat kat mesir.....hehehe.....berangan jerr aku kannn...emmmm...
berangan pon jadilah.....ape boleh buat....

lagi satu...dalam dok rumah tu...aku bukan goyang kaki je......
nak horehorehore pon susahhhh...
cikgu aku bagi latihan belambak-lambak....nota PP1 habeh semua bab kena buat...
merana tangan aku keletihan.......fuhhh.....


emmm.....time cuti macam nie jugak aku gunakan untuk muhasabah diri...
yelakan.....untuk menyedarkan diri nie balik...ape yang aku dah buat sepanjang aku hidup nie...
kemana masa aku habis.....
ape amalan aku....
dosa ape yang dah aku buat....
semua tu aku fikir balik......
kadang-kadang ade samapai aku menangis sorang-sorang dalam bilik......
tak tau la pae nak jadi dengan aku nie.....

semakin aku menghitung hari..
semakin aku jadi takut...
yela...hidup kita kat bumi nie tak kekal selamanya.....
jadi banyak kelemahan dalam diri yang perlu kita perbaiki untuk hari akhirat kelak...
jadi kita perlu sentiasa beringat dengan kehidupan kita pada masa sekarang.....
Astaghfirullahalazim......
Ya Allah Ampuni Dosa-dosa Hamba Mu ini.....




dalam cuti nie jugak...
banyak betul orang buat kenduri.....
kenduri kawin, kenduri arwah, kenduri cukur Jambul, 
ranking yang paling banyak...kenduri kawin la...
ramai betul orang yang nak kawin kat kampung aku nie....
biase la...jodoh dah sampai la katakan...kan..kan... (=

haishhh...tension la dok umah..
aku nie jenis yang tak berapa minat  nak pergi kenduri....
tak tau la kenapa......nak cakap malas...aku memang pemalas! hehe...
nak cakap panas....cuaca memang panas melampau sekarang nie....
mybe sebab faktor-faktor tersebut kot...hurmmmm.....teruk...teruk....