Tetamu Diraja (:

THE SAD DAY )''=

melangkah tanpa arah dengan gerak kaki penuh longlai....
emmmm....kemana semangatku pergi???


hari ini adalah hari yang paling sedih buat aku...
aku malu dengan kawan-kawan aku...
hari ini kami dapat keputusan MUET,...
dan result aku menghampakan...aku hanya dapat band 2....
padahal dah masuk 2 kali aku ambik exam MUET....
kali pertama pon sama jugak... dapat band 2...
bertungkus-lumus aku buat latihan....tapi still dapat band 2.....
rasa macam nak menjerit-jerit dan menangis-nangis je....Why???Why???
macam-macam bala datang menimpa aku.....lepas satu...satu....
nak aku menangis namun air mata aku dah kering...hati yang kecil ini menjadi tempat menyimpan sejuta penghampaan....
mybe time ujian bertulis hari tu aku demam....
aku tak tau la...aku stress sangat....


aku betul-betul target yang aku akan dapat band 3 exam nih...
tengok-tengok tanggapan aku meleset....aku TERUK..! -_____-"
harap je dok belatih cakap BI dekat perhimpunan pagi-pagi ...tapi result HAMBEK KAU!
aku malu...aku dah tak nak cakap kat perhimpunan lagi...nanti semua orang kutuk aku...
"bajet je cakap macam mat salleh! tapi MUET hampehhhhh"
aku malu.....
rasa macam nak bunuh diri jer...
kawan-kawan aku yang ambik baru first time pon boleh dapat band 3...
aku bangga dengan dorang!
yang aku nih..dah ambik sampai 2 kali masih tak dapat band 3...
aku tau..semua tu takdir....semua orang ada rezeki masing-masing.....
kadang-kadang kita berada di atas....kadang-kadang kita berada di bawah....macam roda!
 ape-pon nak buat macam manakan....result pon dah keluar....aku kena redha..!
mungkin itu satu pengajaran buat aku.....supaya tidak terlalu leka...

"Ya Allah berikanlah kekuatan kepada hamba-mu ini untuk lebih bersemangat menghadapi hari-hari yang mendatang, limpahkanlah kurniaan rahmatmu kepadaku,agar kuat untuk aku menempuhi jalan-jalan yang penuh liku di muka bumi ini....."

"LIYA BERUSAHALAH DENGAN LEBIH GIGIH !
JANGAN LEKA DENGAN MAINAN DUNIA!
GAGAL SEKARANG,BUKAN BERMAKNA GAGAL UNTUK SELAMANYA!
BERUSAHALAH DARI SEKARANG!
JANGAN MENYESAL DI KEMUDIAN HARI!
TARGET STPM!