Tetamu Diraja (:

SELAMAT HARI BAPA.....


SELAMAT HARI BAPA.

"saya saaaaayangggggg AYAH Saya!" (^_^)


 



tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
hinggalah sekarang baru aku tersedar
ia sudah melimpah ruah….

kerana AYAH aku disini
kerana AYAH aku gembira
kerana AYAH kuterasa bahagia…
AYAH oh AYAH..

AYAH…
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang puteri
AYAH…
ketika aku mengalah…
engkau semangatku
ketika aku sakit…
engkau penawarku
ketika aku bersedih…
kau air mataku
ketika aku ketawa
engkau riangku
dan ketika engkau berduka?
aku harap akulah penawar duka laramu 
selamat hari bapa buat AYAH yang TERSAYANG…
BASER BIN CHA..






"teringat mase dulu-dulu...
dulu keluarga aku susah sangat...
rumah yang kami tinggal pun tunggu mase je nak roboh dek makan oleh anai-anai...
aku masih ingat masa tu...
beras didapur dah habis...
kami adik-beradik kelaparan....
ayah terpaksa menjual jam tangan kesayangannya..
untuk membeli beras...
supaya kami adik-beradik dapat makan sesuap nasi....
macam-macam kerja ayah buat untuk menyara kami adik-beradik...
mak sentiasa bagi kata-kata semangat pada ayah...
aku masih teringat waktu tu...
waktu di mana air mataku jatuh ke pipi...
ayah merungut yang kakinya sakit-sakit....
jadi aku tolong urut kaki ayah...
alangkah terkejutnya aku melihat kaki ayah...
tapak kaki ayah penuh dengan luka dan calar balar...
tumit kakinya merekah dengan begitu teruk sekali...
aku dapat merasakan bertapa perit ayah aku mencari rezeki untuk kami sekeluarga....
Alhamdulillah...dengan berkat usaha Ayah..sekarang hidup kami lebih senang dan selesa...
ayah..... ayah adalah insan yang paling mulia yang pernah hadir dalam hidup ini...
tanpa ayah..... hilanglah segala cahaya kegembiraan didalam hidup ini....
terima kasih ayah..........
saya sayang ayahhhhhhhhh!
ayah perwira hidupku. (=

ENCIK BASER BIN CHA





SELAMAT HARI AYAH BUAT AYAH BASER...